In 1988 werd het oude stationsgebouw gesloopt om plaats te maken voor een nieuw gebouw, ontworpen door Rob Steenhuis. Het nieuwe gebouw werd in 1989 in gebruik genomen. Destijds had het station al een bewaakte en onbewaakte fietsenstalling. Deze werd in 2009 uitgebreid.
Sinds 2020 heeft Assen een nieuw station (zie foto).
In 2011 werd bekend gemaakt dat er een geheel nieuw station zou worden gebouwd. Onderdeel van het plan was een autotunnel onder het stationsplein voor doorgaand verkeer, zodat een voetgangersvriendelijke verbinding mogelijk zou zijn. In 2016 werd begonnen aan de bouw van de tunnel.
In…
In 1988 werd het oude stationsgebouw gesloopt om plaats te maken voor een nieuw gebouw, ontworpen door Rob Steenhuis. Het nieuwe gebouw werd in 1989 in gebruik genomen. Destijds had het station al een bewaakte en onbewaakte fietsenstalling. Deze werd in 2009 uitgebreid.
Sinds 2020 heeft Assen een nieuw station (zie foto).
In 2011 werd bekend gemaakt dat er een geheel nieuw station zou worden gebouwd. Onderdeel van het plan was een autotunnel onder het stationsplein voor doorgaand verkeer, zodat een voetgangersvriendelijke verbinding mogelijk zou zijn. In 2016 werd begonnen aan de bouw van de tunnel.
In februari 2016 werd het gebouw uit 1989 gesloopt en vervangen door een tijdelijk gebouw. In 2017 werd begonnen aan de bouw van het nieuwe stationsgebouw. Een jaar later werd het nieuwe stationsplein in gebruik genomen.
In november 2018 werd het gehele project afgerond en vond er een grote opening plaats.